الأربعاء، 21 ديسمبر 2011

أنا رئيسة جمهورية


أنا رئيسة جمهورية



أنا : قررت أرشح نفسي في انتخابات الرئاسة و إياكِ إياكِ تحبطيني
أنا : ما ترشحي نفسك إيه المشكلة ؟
أنا : حتقولي لي أني طول عمري ماليش في السياسة و لا بحبها
أنا : و فكرك الناس دي كلها حريفة سياسة أو بتفهم فيها ؟
أنا : كمان مفيش عندي فلوس أدفعها للطبيلة و الزميرة و الدعاية
أنا : سهلة جدا ,, أصحاب المصالح حيدفعوا دم قلبهم
أنا : و كمان مفيش عندي إنجازات من أي نوع .
أنا : و فكرك اللي مرشحين نفسهم عندهم إنجازات ؟؟ دا أغلبهم عندهم كوارث و سيئات
أنا : بس أنا مليش علاقات اجتماعية واسعة و لا مشاريع اقتصادية كبيرة
أنا : احضري أفراح و مياتم و سلمي ع الناس في الرايحة و الجاية و طلّعي إشاعة إنك حتبني كام مصنع و مستشفى و جامع و مدرسة و دار أيتام
أنا : حيلك حيلك ما جيراني و معارفي عارفين البير و غطاه
أنا : قولي إنك ورثتي عمك اللي عايش في دبي طول حياته
أنا : طيب أنا مش بعرف أتكلم في السياسة كويس
أنا : احفظي كام مصطلح على كام جملة سياسية تخض و أنتِ حتعَدي
أنا : مش أحسن أبدأ السلم من أوله و أشارك في حزب و أتعايش مع المجتمع السياسي
أنا : و لما تخلّصى كل ده حتكون رجلك و القبر
أنا : صح ,, يبقى لازم أبدأ من دلوقت ,, و خير الترشيح عاجله
أنا : بس فيه مشكلة صغيرة جدا جدا
أنا : خير ,, قلقتيني


أنا : مين المغفل اللي ممكن يعطيكي صوته ؟؟


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق